Sabtu, 2 Februari 2019

Selamat Menyambut Tahun Baru Cina 2019

Lagi dua hari, kaum Cina akan meraikan tahun baru Cina. Happy New Year diucapkan. Kali ini tak nak cerita panjang, tiap-tiap tahun pasti akan update hadiah lucky draw. Jadi, jom layan jer semua gambar-gambar di bawah...


Kali ini lucky draw masih tidak menyebelahi saya. Pulang dengan telur ayam. Memang saya tidak impikan sebarang hadiah jadi termakbul tidak mendapat sebarang hadiah.


Apa yang mengecewakan hadiah lucky draw yang terbaik telah disorok atau diambil dahulu oleh sesetengah pekerja atasan. Mereka telah membuang nama mereka sendiri dari senarai nama peserta lucky draw. 

.

Selain itu, saya rasakan ada ketidakadilan semasa cabutan lucky draw dibuat. Perkara itu turut dipersetujui oleh seseorang yang rapat dengan saya. 


Semua kejadian tersebut biarlah rahsia. Semua rezeki milik Allah.


 Tapi tahun ini ada juga sedikit kegembiraan berbanding tahun lepas


 Tahun lepas lebih menderita jiwa dan raga...


Doakan saya kuat menghadapi segalanya...


Bekerjalah kerana Allah S.W.T


Yakin dan berusahalah untuk mencapai kejayaan....


Kesimpulannya, saya mungkin tidak akan mendapat sebarang hadiah lucky draw jika permainan kotor ini terus dilakukan saban tahun. Sekian...

10 ulasan:

  1. Wah.. Bestnya kalau dapat hamper tu kan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak best pun sebab kebanyakannya kita tak boleh makan.. kena bagi pada orang lain yang bukan Islam...

      Padam
  2. Allahu. Tak apa. Manisnya menyusul nanti.

    BalasPadam
  3. Penipuan ada di mana-mana..huhuhu 😞

    Follow sini #109 😉

    BalasPadam
  4. InsyaAllah ada rezeki yg lbh baik.

    BalasPadam
  5. INSYAA ALLAH REZEKI-NYA DIMANA SAJA YG PNTING KENA RAJIN USAHA N MENCUBA

    BalasPadam
  6. Ish3x...Punyalah memalukan - dah lah gaji besar, nak main tipu pulak? Mcm x mampu nak beli sendiri. Bagi la chance kat staff... Tak apa, rezeki ada mcm2 & di mn2. Kesihatan & kebahagiaan pun rezeki jg.

    BalasPadam