Jumaat, 15 Februari 2019

Episod Makan-makan Kenyangkan Perut

Ustaz kata tak baik letak gambar makanan di media sosial kerana membuatkan orang lain teringin tetapi saya letak bersebab... First sebagai kenang-kenangan bersama insan yang tersayang. Kedua saya ingin hias makanan seperti makanan di kedai berpandukan gambar yang disimpan. 

Ketiga saya ingin mencuba memasak makanan yang pernah dimakan sebelum ini. Nak lihat sama ada menjadi daripada segi rupanya atau tidak... Tetapi saya rasa memang penting untuk saya publish di blog makanan tersebut bukan untuk menunjuk tetapi lebih kepada kenang-kenangan...

Kali ini saya makan di restoren Thai yang terletak dalam Mydin, Parit Buntar.

Nasi Goreng Pataya sahaja saya order

 Menu ini adik saya order

Mee adik saya seorang lagi order. Best makan ramai-ramai...

Destinasi kedua, kami menjamu selera di Border's Tea Parit Buntar. Bukan pada hari yang sama yer. Kami order air strawberi dan air mangga.

Spageti Big Carbonara di Border's Tea Parit Buntar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan