Sabtu, 25 Februari 2023

Rantai Tangan Rasa Tidak Selesa

 Assalamualaikum dan selamat malam. Ingat tak entri yang lepas iaitu reward untuk diri sendiri. Saya membeli rantai tangan. Sebenarnya ada kisah yang seterusnya. Nak tengok entri boleh klik di sini. Kisahnya begini, saya telah pakai rantai tangan tersebut tetapi rasa terlalu panjang dan tidak selesa. Beberapa hari kemudian pergi semula ke kedai emas tersebut untuk potong satu sahaja kepingan. Bila dipendekkan saya dapat duit kembali RM180 kerana menjual kepingan emas tersebut. 

Bila terkena air rantai tersebut rasa ketat sangat dan sukar untuk mengambil wuduk. Oleh itu, saya terpaksa tanggalkan rantai tersebut dan tidak mahu memakainya lagi kerana rasa terlalu ketat. Tak menyesal pun potong kerana jika tidak potong saya asyik teringat dan tetap rimas. Mungkin saya ditakdirkan tidak memiliki rantai tersebut. Alhamdulillah adik sudi membelinya. Jika tidak saya akan simpan sampai bila-bila buat harta karun.

Mungkin tasbih ini sahajalah yang sesuai untuk saya buat masa ini dengan beristighfar dan berzikir pada Allah. Semoga Allah memberi ketenangan dan kebahagiaan padaku. Amin...

2 ulasan: