Sabtu, 7 Ogos 2021

Jari Luka Terkena Pisau Bahagian 2

 Alhamdulillah, ada adik yang boleh menghantar saya ke klinik. Dialah saksi kejadian semasa kemalangan itu berlaku. Dia yang menjerit ketika pisau itu hendak jatuh. Mungkin saya terdengar orang menjerit juga sebab itu saya terus menyambut pisau tersebut. Tindakan luar kawalan. Sebelum ini banyak juga melibatkan kecuaian lain, tetapi saya hanya membiarkan pisau itu jatuh. Tetapi apabila ada orang menjerit, pasti akan lebih terkejut dan melakukan sesuatu tanpa sedar.

Apabila sampai ke klinik, klinik pula tidak dibuka kerana hari Sabtu. Jadi bergegas ke perumahan klinik di mana staff perubatan tinggal di situ. Apabila dimaklumkan, mereka pun datang untuk merawat luka. Seperti biasa jika mengalami kecederaan perlu disuntik dengan ubat kancing gigi.

Kena jahit dengan satu jarum. Luka agak dalam dan nampak urat. Jika tak jahit boleh menyebabkan nanah dan sebagainya.

Diberikan ubat tahan sakit, makan bila perlu sahaja. Pastikan jari tidak kena air dan saya tak buka langsung sehinggalah temujanji untuk buka benang jahitan.

Bila nak buka, pasti ada sedikit lekatan kerana darah kering dan ubat yang diletak. Untuk membuka kain yang melekat hanya letakkan air. Sangat senang benang jahitan dibuka dan tak rasa sakit pun. Semuanya dipermudahkan. Perasaan takut jer yang over sangat.

Sekarang ini, jari saya masih sakit dan susah untuk dibetulkan. Harapan cepat sembuh dan tidak mempunyai sebarang masalah. Rasa takut sangat. Hanya mampu bersabar dan berdoa sahaja. Buka benang jahitan pada 6 Ogos 2021. Doakan untuk saya semoga cepat sembuh. Sekian...

5 ulasan:

  1. Paling tak suka kena pisau😂. Tu pasal rumah Syu, pisau tak berapa nak tajam. Rasa ngilu bila nampak pisau tajam2 ni😅.

    BalasPadam
  2. jemput follow blog zira ea hehe
    https://misszieralee.blogspot.com/

    BalasPadam
  3. ya Allah..sakit tu dek..moga segera sembuh ya

    BalasPadam