Sabtu, 1 Oktober 2022

Dapat Pek Sampel Lipton Uncang Teko Ekstra Kaw

Masuk sudah bulan Oktober 2022, cepatnya rasa masa berlalu. Banyak juga perkara yang berlaku pada bulan September yang lalu. Pertama mendapat tahu si dia mencintai kak angkat dan bulan itu juga memaafkannya kembali. Kenapa maafkan? Mungkin tak rasa untuk berkenalan dengan insan lain bermula dengan zero. Tertutup sudah. Pada bulan September juga, mula terfikir untuk ambil lesen kereta.

Pada 24 September 2022, mulalah dengar ceramah. Walaupun masih mimpi tetap teruskan juga. Penakut sebenarnya untuk belajar memandu. Semoga dipermudahkan Allah S.W.T.

Dapat pek sampel Lipton Uncang Teko Ekstra Kaw. Tak sempat lagi untuk membancuhnya. Pasti lebih enak dengan ekstra kaw. Terima kasih Lipton.

Sabtu, 13 Ogos 2022

Terima Kasih Digi, Servis yang Terbaik

 Assalamualaikum dan selamat pagi semua. Mood baik sejak kelmarin lagi. Pertama, kelmarin last kerja dalam minggu ini. Lagi satu masalah internet sudah selesai. Hari itu, saya pernah tulis entri mengenai tersilap unsubcribe plan internet. Nak baca klik di sini. Sekarang masalah tersebut telah selesai dan kredit telah dapat kembali.

Saya telah buat aduan di Digi Customer Service, ambil masa jugalah untuk pihak Digi membalasnya.

Kelmarin kredit RM35 telah dimasukkan. Syukur alhamdulillah. Aduan saya diterima dengan baik oleh Digi. Customer Service Digi juga adalah terbaik. Jadi buat masa sekarang, tak fikir lagi nak stop guna Digi :) Terima kasih Digi...

Ahad, 7 Ogos 2022

Sesal Dahulu Pendapatan, Sesal Kemudian Tiada Berguna...

 
 
Suatu kesilapan yang tidak boleh diselamatkan lagi. Begini kisahnya.. Bantuan Jaringan Prihatin saya telah tamat pada bulan lepas iaitu Julai 2022. Jadi pada bulan Ogos saya perlu beli data dengan kredit sendiri sepenuhnya tanpa bantuan RM15 lagi. Saya pun top up RM30 dalam Digi untuk beli internet. Bila saya top up sahaja auto renew, saya telah melanggan internet RM35 Unlimited Social + 30GB + 3GB Hotspot + Unlimited Calls.

Saya bercadang untuk stop auto renew pada bulan depan iaitu September 2022. Saya search di google untuk unsubcribe. Saya terus buat untuk unsubscribe. Pergi ke Settings, My Subscriptions dan buang plan yang saya tidak mahu auto renew tersebut.

Rupanya apa yang saya buat tadi adalah unsubcribe plan data yang saya tengah langgan sekarang. Terus Digi nyahaktifkan data yang telah dilanggan. Aduhai...

 
 
Moody saya satu hari ini. Bayangkan tak guna lagi data sudah kena potong. Sepatutnya guna dulu sampai habis baru unsubscribe. Nasi telah menjadi bubur. Ruginya.. Cerita  pada family, adik kata dia pernah kena juga suatu masa dulu. Kemudian dia buang terus simkadnya. Bermakna saya tidak keseorangan. Tapi dia langgan tidak banyak seperti saya. Kesimpulannya, fikir dulu sebelum membuat sesuatu, kesan baik dan buruknya...