Sabtu, 25 Februari 2017

Cerita Tahun Baru Cina 2017

Assalamualaikum....

Walaupun Chinese New Year sudah lama berlalu tetapi aku tetap ingin menulisnya di sini sebagai kenangan. Seperti yang aku kata dulu bila kita berkawan dan bekerja bersama orang Cina, barulah kita merasa sedikit sebanyak bahang perayaan mereka. Jika tidak mungkin kita kurang merasa kehadirannya. Aku dapat merasainya sedikit sebanyak :)

 Hamper, limau dan hadiah yang diberikan oleh supplier kepada kilang kami. 

 Hamper yang penuh berisi makanan

 Hamper yang sama tetapi di ambil dari sisi yang lain

 Annual dinner kilang. Beginilah suasananya...

 Kek bajet yang aku tempah untuk annual dinner. Satu kek RM 25
Sate ada juga aku tempah satu cucuk RM 0.60.. Aku tempah 500 cucuk...

 2 kek RM 50 la... Nasib baik dapat juga kek bajet kalau tak mahu 35 ringgit satu kek...

Angpow dari boss @ Ms Chong. Tiap-tiap tahun dapat jika kita pergi kerja masa dia bagi angpow... Kalau tak datang, alamatnya tak dapat la....

Rakan sekerja belanja KFC kepada rakan India dan Melayu. Minuman di atas diberi oleh Wang...

Fist time aku pergi annual dinner kilang. Adik dapat lucky draw, hadiahnya periuk. Berat betul periuk tu. Jadilah ada juga barang untuk bawa pulang. Itu sahaja kenangan tahun baru Cina pada 2017 :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan