Memaparkan catatan dengan label Ole-ole. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Ole-ole. Papar semua catatan

Ahad, 12 November 2017

Hadiah dari Vietnam Pemberian Rakan Sekerja


Ole-ole pemberian rakan sekerja iaitu Ah Chong sempena lawatannya ke Vietnam atas urusan kerja. Nampak tak perkataan Welcome to Vietnam?


Inilah hadiahnya, comel atau hensem tak saya? Keychain lelaki sebab kalau perempuan ada rambut yang diikat kemas.


Gabungan hadiah milik rakan sekerja. Sekadar untuk mengambil gambar kenangan. Macam-macam warna ada barulah meriah :)


Terima kasih kerana sudi memberi hadiah ini. Walaupun harga barangan di sana mahal-mahal. Kami amat menghargainya. Thank you so much...

Ahad, 5 November 2017

Hasil Tangan dari Negara China

Aduhai, pagi ini cuaca masih mendung dan berangin. Baju di ampaian masih tidak kering. Aku pula basuh baju seminggu sekali jer iaitu hari Sabtu. Nampak sangat kerajinan di situ.. Tolonglah panas hari ini agar baju aku kering..huhu...

Inilah dia hasil atau buah tangan dari negara Korea. Pemberian Mr Ng, kerja satu office. Baik orangnya, melancong masih ingat rakan sekerja di office... Jarang orang nak bagi ole-ole walaupun boss sendiri. Tak pernah dapat beb.. Dapat makanan, bukan kami makan pun...huhu...

Sesuai untuk digantung dalam kereta. Tapi aku simpan jer untuk dibuat kenangan... Terima kasih Mr Ng. Lain kali jangan lupa berl lagi :)

Ahad, 8 Oktober 2017

Ole-ole dari Teluk Batik

Argghhhh.. malasnya nak pergi kerja.. Esok dan selamanya.. Tapi apakan daya, jika tidak bekerja mana nak datangnya duit? Segalanya memerlukan duit.. Kuatkan hatiku ini, Ya Alllah...


Ole-ole pemberian rakan sekerja yang lebih dikenali sebagai Kak Ju. Tak pasti dia bagi bila tapi memang dah lama.. baru berkesempatan untuk tulis. Terima kasih Kak Ju....


Saya letak gambar banyak-banyak bukan niat nak menunjuk tapi dijadikan kenangan. Gambar-gambar ini akan dipadam terus di dalam laptop.


Hadiah ini diletak atas meja office. Penyejuk mata.. Tapi bila time bergaduh dengan tuan yang bagi, rasa nak lempar..hihi... Cepat-cepat sorok. Bila dah ok letak balik... Satu kerang dah tertanggal, ada orang bagi jatuh...huhu...


Sekian...

Sabtu, 15 Oktober 2016

Buah Tangan dari Jepun

Assalamualaikum...

Terima kasih rakan sepejabat iaitu Chong Yee Wang yang memberi ole-ole dari Jepun ini. Beliau pergi ke sana atas urusan kerja bersama boss... Jom tengok apa yang diberi...

Dibungkus dalam kertas
Apakah dia???

jeng.. jeng.. jeng...

key-chain dari Jepun

Hadiah yang sama cuma diterbalikkan

Makanan di bawah pula adalah ole-ole yang diberi oleh bos. Coklat dan biskut dari Jepun. Walau selazat mana pun biskut dan coklat itu saya tidak makan tetapi memberi kepada orang lain yang bukan Islam. Mencari yang halal dan pasti itu wajib untuk Islam...


Isnin, 24 November 2014

Buah Tangan dari Cameron Highlands

Assalamualaikum...

Apa khabar semua? Semoga sentiasa sihat dan ceria. Cuti sekolah nie mesti ramai yang tercari-cari destinasi untuk bercuti bersama anak-anak. Apa kata pergi jer Cameron Highlands sebab banyak ole-ole menarik di sana. Tengok nie buah tangan yang dibeli di Cameron Highlands. Jom lihat apa yang boleh dibeli beserta harganya.


teh dan jem strawberi dan blueberi


  • Jem strawberi dan jem blueberi RM 10. Kalau beli satu jer RM6.
  • Ubi keledek 2 bungkus RM5.
  • Coklat dan di dalamnya ada perisa strawberi 2 bungkus RM5.
  • Teh strawberi dan teh blueberi RM18. Kalau beli satu tetap RM9. Tiada pengurangan atau penambahan harga.


buah strawberi segar dan jeruk kering

  • Strawberi segar 4 bekas RM10 dan yang kering pula sebungkus RM9.
  • Bantal bentuk strawberi RM10 (tiada dalam gambar)
Pelbagai lagi yang menarik terdapat di sana. Dapat menikmati aiskrim strawberi, melihat pelbagai jenis sayur-sayuran, ladang teh dan sebagainya.

Jom lihat kek coklat  yang dihias dengan buah strawberi. Cantik dan sedap kek ini. Memang sangat berpuas hati. Sebelum nie memang teringin sangat buat kek dan letak strawberi di atasnya. Akhirnya tercapai jua :)

kek coklat lembap strawberi

TQ adikku yang beli buah strawberi ini sebab dia yang pergi ke Cameron bersama rombongan sekolah pada 22 November lalu. Kalau anda nak resipi kek tersebut bersama toppingnya boleh klik pada Sajian Hati atau boleh klik pada gambar kek :)